Twitter Facebook Delicious Digg Stumbleupon Favorites More
Satu Perjalanan Ke Arah Financial Freedom

15 March 2014

Bagaimana nak promosikan TTTE ni?

Salam dan jumpa lagi.

Bab nak promosikan bisnes ni sebenarnya yg paling mencabar kan?
macam aku pun, aku sebenarnya bukan jenis yg suka bisnes cari2 org ni. Senang ceta aku suka bisnes yg boleh wat sendiri2 tanpa perlu nak ceta sgt atau ajak org.

Perlu diingat juga dalam masa yg sama, aku ni bukan juga org yg dah dikategorikan sebagai org yg terrer yang ceta psl promosi, anggap saja aku berkongsi ilmu yg aku tau setakat yg ada utk perkongsian bersama.

ok lah, pada aku kalau kita nak promosikan sesuatu x kira lah apapun, yg penting kena ada beberapa perkara spt "branding" dan "networking". Ni kira mcm asas la. Kalau kita nak promosikan secara biasa, rasa aku korang lagi tau macam mana nak wat. bergantung dan terpulang kepada siapa yg ko nak perkenalkan lah.

Contohnya mcm ni, macam mula2 aku nak promosikan benda ni, aku cuba perkenalkan kepada beberapa orang rakan aku dengan niat nak berkongsi maklumat. cerita la semua apa yg korang tau psl benda ni, nanti mesti diorg akan tanya banyak benda kan? kira macam latihan juga la sebelum korang mula nak promosi pada org yg belum kenal.. pastu boleh kenalkan pula pada family ngn saudara mara. ajak mereka join, bgtau jela modal murah, risiko xdela sgt, tp kalau rajin, boleh dapat lebih..buat sambil-sambilan jer dulu..

Dalam pada tu, kena la juga siapkan utk nak promosikan di internet ni, gunakan lah benda-benda atau tools yg korang tau..blog ke, facebook ke, twitter ke mcm2 lagi la..wat persiapan skit..aku pun xdela reti sgt pakai benda2 ni, tp study la juga wat..xdelah susah sgt kan, mcm kita wat posting update biase jer kalau kat fb tu, cuma bgtau jer korang sedang wat bisnes ni..kalau ada yg bgtau berminat, terangkanlah elok2 kat diorg, biar diorg faham dulu, senang nanti diorg nak wat...

ni yg mcm aku dah buat:

kat blog ni kat sini lah > http://nuaraca.blogspot.com/

kat FB aku > https://www.facebook.com/nuaraca

kat Group FB > https://www.facebook.com/groups/EmpayarToneExcel

dan yang paling best > http://www.bisnestoneexcel.asia/hop.php?ref=nuaraca

sebab apa aku cakap best, sebab ni promosi pakai web affiliate, senang ceta bila korang pakai web macam ni, korang akan ada link sendiri pakai reference sendiri, jadi korang x perlu susah2 nak wat web, sistem dah ada, cuma pakai jer bila nak promosikan..kalau korang join aku nanti, korang pun akan dapat benda yg sama, benda ni dah diconfirmkan oleh upline aku..mudah kan?

Dalam pada benda, nak sentuh skit pasal networking ni, sbb pada aku ni pun penting gak. Networking ni akan membantu korang dalam nak bergerak buat benda ni nanti. Cuba bina networking korang sendiri, rangkaian yang akan membantu korang. Sebagai contoh, boleh tgk kat sebelah kanan blog ni, ada nampak satu ruangan yg aku nama "Rakan Niaga Nuaraca Network" kan? Tujuannya supaya mana-mana org yg join bawah kita nanti akan membantu kita dan dalam masa yang sama kita juga membantu mereka. Contohnya korang ada member kat Perlis, jauh tu..kalau ada org di Perlis yg berminat nak join, korang boleh minta rakan niaga korang kat Perlis tu tolong uruskan, secara x langsung network korang juga akan membesar. Macam tu juga la sebaliknnya, sama-sama bantu...nanti bisnes ni akan lebih mudah bergerak..berada di network yg betul akan memudahkan korang juga nanti..

Psl branding la, rasanya aku ada ceta skit psl ni dalam post aku dulu. yg ni mcm mana korang nak membina nama korang..ni juga sebab nape aku guna nama "Nuaraca" ni atau "Nuaraca Network". Kalau kita guna nama betul kita yg panjang tu mungkin org susah nak ingat, jadi kita bina satu nama brand kita sendiri..di masa akan datang biar nama ni berkembang...dan org tau apa kita buat..mungkin orang xnak join kita sekarang, tapi bila diorg berminat kemudian...dia akan cari kita balik...mcm mana nak ingat..buat satu tagline, setiap kali kita wat post, ni sifu aaku ajar dulu..

so, skrg aku nak wat tagline aku..mcm ni cthnya:

"Ingat Nuaraca, Ingat Tune Talk, 
Ingat Tune Talk Ingat Nuaraca"

Pasala nak promosi ni juga, ikut kesesuaian yg korang rasa ok, ada yg suka cara konvensional, jumpa2 org ceta secara face to face, ada yg suka cara online marketing, ada yg wat full time, partime dan macam2 lagik la..terpulang ikut citarasa masing2...yg penting kita akan dapat hasil kalau kita rajin..kita mesti tau samaada kita dah bersungguh atau tidak..x boleh la nak harapkan org bantu kita..kita kena juga berusaha sendiri.. org yg dapat income lebih tu sbb diorg rajin promosi...org hanya akan tau apabila kita bercerita...kan rugi kalau ada antara kawan2 atau sedara kita join dengan org lain nanti...sedangkan patut kita yang ajak mereka dulu...jgn sampai nanti diorg ckp.. aku mmg nak join lama dah, xde org yg nak ajak aku, yg ko x bgtau aku ko join nape...hehe

ok lah jumpa lagi..

ingat...

"Ingat Nuaraca, Ingat Tune Talk, 
Ingat Tune Talk Ingat Nuaraca"



Share:

0 comments:

Search Box by All Blogger Tricks

Langganan Artikel Percuma

Dapatkan Artikel terbaru yang sentiasa diupdate secara percuma. Jadilah yang pertama mengetahuinya!! Masukkan email Anda di bawah dan klik Subscribe:

Delivered by FeedBurner

Search This Blog

ChatBox

Hubungi Saya:


Nuaraca
Tel/SMS/Wasap: 012 2876187
email: nuaraca@gmail.com

FB:
https://www.facebook.com/nuaraca



Popular Posts

Featured Posts

Recent Comments

Contact Form

Name

Email *

Message *

Total Pageviews

link rel="stylesheet" type="text/css" href="http://blogger-json-experiment.googlecode.com/svn/resources/blogger-feed-rotator-plugin/default-style.min.css"/>

top navigation

Blog Directory
Blog Directory & Search engine
blogarama - the blog directory
Blog Directory by Blog Flux

Link Partner

Nuaraca

Letakkan Logo ini dengan menggunakan kod di atas ke web atau blog anda dan emailkan web atau blog anda ke

nuaraca@gmail.com

Copyright © Nuaraca Network | Powered by Blogger
Design by SimpleWpThemes | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com & Distributed By Protemplateslab